Vi på blinQ ställer tydliga krav på våra underleverantörer och samarbetspartners när det gäller att ha implementerat bra rutiner för miljöledning och hållbarhet. Det kan till exempel vara livscykelhantering, där våra partners ska visa upp en bra process för återanvändning och miljöåtervinning.
Vi förväntar oss goda affärsetiska riktlinjer från våra leverantörer. På blinQ är vi medvetna om våra leveransmodeller. Genom begränsad transport och logistikverksamhet vill vi bland annat minska koldioxidutsläppen. VI använder nästan uteslutande dropshipping som logistikmodell, med produktleveranser direkt till slutkunden från tillverkaren eller distributören.
Våra kontorslägen har valts utifrån närhet till kollektivtrafik, energiklassning och layout. blinQ har inga parkeringsplatser för sina egna anställda, men uppmuntrar till användning av kollektivtrafik till och från jobbet och uppdragsplatsen.
Allt avfall från blinQ återvinns och återvinns genom gemensamma arrangemang och gröna returpunkter på de platser vi gör av med.
I den digitala tidsålder vi lever i lever vi upp till vårt miljöansvar med interna rutiner för elektroniska arkiv och signeringslösningar för all dokumenthantering. Utskriften hålls till ett absolut minimum. För att minska reseaktiviteten både lokalt och nationellt använder vi, där det är möjligt, elektroniska arenor för både interna och externa möten. För oss på blinQ är detta några viktiga prioriteringar och våra medvetna mål för en bättre miljö mot 2030.
Alle rettigheter tilhører blinQ AS
blinQ Sweden AB – Orgnr: 559404-8885