ansatte

Om blinQ

På blinQ tror vi att människor som interagerar med teknik är det som skapar värde. Rätt personer på rätt plats vid rätt tidpunkt ger mervärde för både kunder och partners
Försäkran om önskat resultat - Genom spetskompetens, smarta hållbar lösningar och partnerskap med våra kunder, vi tar kunden från teknik till värde

Våra värderingar

Ärlig

Vi tror på transparens och rekommenderar inte lösningar som vi inte kan gå i god för

Ödmjuk

Takhöjden är till för att användas. Vi är osjälviska, bryr oss och tror på mångfaldens kraft

Engagerad

Vårt engagemang för kunder och entusiasm för teknik tänjer på gränserna

Vår historia

Det började som en begynnande dröm om att starta något eget, där kompetens, ansvar och laganda stod i fokus. I mars 2016 blev blinQ verklighet, under mantrat “Ständig förbättring och aldrig lärande på kundens bekostnad”. Vi har inte tittat tillbaka sedan dess! I mars 2019 startade vi blinQ i Västnorge, med kontor i Bergen. Även här med samma grundläggande värderingar inom kundnärhet och kompetens. På kort tid har vi varit engagerade med många spännande företag och upplever ett bra gensvar från marknaden. Vår tjänsteportfölj har utvecklats i takt med anställningen av nya duktiga kollegor som alla brinner för våra kunder, teknik och delar våra värderingar. Med hjälp av robusta system, bra samarbetspartners, medarbetarnas engagemang i utvecklingen av företaget och en gedigen förståelse för varför våra kunder väljer just blinQ – kommer vi att fortsätta utvecklas med nya kollegor, fler orter och nya värdeskapande tjänster.

Mars 2016
BlinQ AS stiftes

blinQ AS starter opp i Oslo

Mai 2016
blinQ flytter i Oslo

blinQ flytter inn i Wergelandsveien 7

April 2019
blinQ flytter i Oslo

blinQ flytter til Øvre Slottsgate 27

Mars 2019
blinQ i Bergen

blinQ etablerer seg i Bergen

Des 2019
NOK 100 millioner

blinQ når en årlig omsetning på 100 millioner kroner

2020
Korona

blinQ opprettholder driften og permitterer ingen ansatte under korona-epidemien

Juni 2021
50 Ansatte

blinQ runder 50 faste ansatte

Desember 2021
Nok 150 millioner

blinQ når 150 MNOK omsetning

Våren 2022
Migrering

MSP-plattform migrert til Azure LZ

Sommeren 2022
10% kvinneandel

Kvinneandelen blir over 10%

Mars 2023
blinQ i Trondheim

blinQ etablerer seg i Trondheim

Mars 2023
blinQ i Stockholm

blinQ etablerer seg i Stockholm

Våra USPer

blinQ är ett kompetenshus med stor professionell bredd. Våra konsulter och rådgivare är erfarna och mycket kompetenta. De stöds av en omfattande tjänsteportfölj, som inkluderar support, hantering och utrustningsleveranser.

Vi kopplar IT-strategi och initiativ till affärsmål. Beslut fattas och kompromisser lyfts fram. Avkastning på IT-investeringar säkerställs bäst med tydligt ägarskap av ledningen och godkännande av användarna.

Vi utmanar det som är “good enough”. Det som är lämpligt finns både i best-of-breed och i sviter – eller i återanvändning. Lämplighet uppnås aldrig utan förståelse för kundens verksamhet och sammanhang

blinQ svarar upp hela ekosystemet. En säker, hanterbar och användarvänlig lösning kräver en omfattande plan. Våra rekommendationer motiveras aldrig av andra kampanjer eller incitament än projektets framgång.

Vi tar bort teknisk skuld, skördar de lågt hängande frukterna och flyttar tillbaka kontrollen till kunden utan teknisk inlåsning. Att investera i kontinuerlig innovation och kompetensutveckling ligger i vår natur.

Genom god interaktion och förståelse för våra kunders behov ger vi förtroende för önskat resultat och lyfter rätt sammansatt teknik till värde.

Det er mange aktører som konkurrerer om kundenes gunst, men vårt fokus er på prosjekt leveranser, ansvar for sluttresultatet og høy kompetanse. 

– Pål Gran
   CEO

Pål Gran sirkelbakgrunn

Vår størrelse gjør oss også veldig fleksible og vi treffer godt når kundene etterspør høy kompetanse i kombinasjon med evne og vilje til å tilpasse seg nye leveranseformer

– Ståle Kjørsvik
   COO

stale