Vi tror på transparens och rekommenderar inte lösningar som vi inte kan gå i god för
Takhöjden är till för att användas. Vi är osjälviska, bryr oss och tror på mångfaldens kraft
Vårt engagemang för kunder och entusiasm för teknik tänjer på gränserna
Det började som en begynnande dröm om att starta något eget, där kompetens, ansvar och laganda stod i fokus. I mars 2016 blev blinQ verklighet, under mantrat “Ständig förbättring och aldrig lärande på kundens bekostnad”. Vi har inte tittat tillbaka sedan dess! I mars 2019 startade vi blinQ i Västnorge, med kontor i Bergen. Även här med samma grundläggande värderingar inom kundnärhet och kompetens. På kort tid har vi varit engagerade med många spännande företag och upplever ett bra gensvar från marknaden. Vår tjänsteportfölj har utvecklats i takt med anställningen av nya duktiga kollegor som alla brinner för våra kunder, teknik och delar våra värderingar. Med hjälp av robusta system, bra samarbetspartners, medarbetarnas engagemang i utvecklingen av företaget och en gedigen förståelse för varför våra kunder väljer just blinQ – kommer vi att fortsätta utvecklas med nya kollegor, fler orter och nya värdeskapande tjänster.
blinQ AS starter opp i Oslo
blinQ flytter inn i Wergelandsveien 7
blinQ flytter til Øvre Slottsgate 27
blinQ etablerer seg i Bergen
blinQ når en årlig omsetning på 100 millioner kroner
blinQ opprettholder driften og permitterer ingen ansatte under korona-epidemien
blinQ runder 50 faste ansatte
blinQ når 150 MNOK omsetning
MSP-plattform migrert til Azure LZ
Kvinneandelen blir over 10%
blinQ etablerer seg i Trondheim
blinQ etablerer seg i Stockholm
blinQ är ett kompetenshus med stor professionell bredd. Våra konsulter och rådgivare är erfarna och mycket kompetenta. De stöds av en omfattande tjänsteportfölj, som inkluderar support, hantering och utrustningsleveranser.
Vi kopplar IT-strategi och initiativ till affärsmål. Beslut fattas och kompromisser lyfts fram. Avkastning på IT-investeringar säkerställs bäst med tydligt ägarskap av ledningen och godkännande av användarna.
Vi utmanar det som är “good enough”. Det som är lämpligt finns både i best-of-breed och i sviter – eller i återanvändning. Lämplighet uppnås aldrig utan förståelse för kundens verksamhet och sammanhang
blinQ svarar upp hela ekosystemet. En säker, hanterbar och användarvänlig lösning kräver en omfattande plan. Våra rekommendationer motiveras aldrig av andra kampanjer eller incitament än projektets framgång.
Vi tar bort teknisk skuld, skördar de lågt hängande frukterna och flyttar tillbaka kontrollen till kunden utan teknisk inlåsning. Att investera i kontinuerlig innovation och kompetensutveckling ligger i vår natur.
Genom god interaktion och förståelse för våra kunders behov ger vi förtroende för önskat resultat och lyfter rätt sammansatt teknik till värde.
Det er mange aktører som konkurrerer om kundenes gunst, men vårt fokus er på prosjekt leveranser, ansvar for sluttresultatet og høy kompetanse.
– Pål Gran
CEO
Vår størrelse gjør oss også veldig fleksible og vi treffer godt når kundene etterspør høy kompetanse i kombinasjon med evne og vilje til å tilpasse seg nye leveranseformer
– Ståle Kjørsvik
COO
Alle rettigheter tilhører blinQ AS
blinQ Sweden AB – Orgnr: 559404-8885